ανακοίνωση

To blog θα κάνει μια παύση για τις επόμενες ημέρες. Τα λέμε ξανά αρχές Σεπτεμβρίου.

Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 2015

ΤΟ ΓΕΛOΙΟ ΚΑΙ ΣΥΝΑΜΑ ΤΡΑΓΙΚΟ ΣΟΟΥ ΤΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.



Ἀρθρο του Manuel Freytas  
Μετάφραση-επιμέλεια Ιωάννης Αυξεντίου

Ήταν αναγκαίο να δημιουργήσουν μία νέα εκδοχή της 11ης Σεπτεμβρίου. Αυτή την φορά έπρεπε να την δημιουργήσουν στην Ευρώπη, για να ανακάμψουν από την στρατιωτική ήττα που τους επέφερε η Ρωσία,  καταστρέφοντας την τρομοκρατία στην Συρία. Η τρομοκρατική επιχείρηση που διαδόθηκε διαμέσου των μέσων ενημέρωσης και που αναπτύσσεται στην Γαλλία, τους χρησιμεύει για να συνεχίζουν να τροφοδοτούν το κλίμα φόβου έναντι της τρομοκρατίας, σε παγκόσμιο επίπεδο . Αυτό το κλίμα χρησιμεύει για να καθιστά  επίκαιρο τον πόλεμο εναντίον της τρομοκρατίας ως στρατηγική της εισβολής και της κατάκτησης, με στρατιωτικές σφαγές δικαιολογημένες από τον ''διεθνή  τρομοκρατικό κίνδυνο.”

Παρασκευή, 20 Νοεμβρίου 2015

ΝΟΑΜ ΤΣΟΜΣΚΙ ΚΑΙ ΣΥΝEΤAIΡΟΙ: Ο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΟΣ ΞΕΡΟΛΙΣΜΟΣ


Γράφει ο Francesco Lamendola  
Μετάφραση: Ιωάννης Αυξεντίου                                                                               
Τι σχέση έχουν η γλωσσολογία με την πολιτική, και η θεωρία των ''γλωσσικών κόσμων'' με την ανάλυση πάνω στην αμερικανική επέμβαση στο Βιετνάμ; Προφανώς δεν έχουν καμία σχέση. Παρά ταύτα, για τους προοδευτικούς και ριζοσπάστες διανοούμενους, τα πράγματα δεν είναι έτσι. Γι΄όλους αυτούς, επειδή έκαναν ένα όνομα σε μία συγκεκριμένη επιστήμη, στην γλωσσολογία, στην φιλοσοφία, ακόμη και στα μαθηματικά(όπως στην περίπτωση του [Bertrand Russell], σημαίνει ότι αυτομάτως αποκτούν το δικαίωμα να περάσουν από την καθέδρα στον άμβωνα, και από τα ύψη του άμβωνα να διανέμουν σε όλη την ανθρωπότητα μία σειρά από συμβουλές, σκληρές επικρίσεις, παραινέσεις, πάνω στις πιο ποικίλα και διαφορετικά ζητήματα: πολιτικά, οικονομικά, κοινωνικά, ηθικά.

Ο προοδευτικός και ριζοσπάστης διανοούμενος της σύγχρονης εποχής, γεννημένος με τον Διαφωτισμό και φθάνοντας στην αποκορύφωση του το 1968, είναι η λαϊκή και θετικιστική εκδοχή(ή υπαρξιστική, ή ψυχαναλυτική, κλπ) του μεσαιωνικού κήρυκα: ένα είδος δομινικανού καλόγερου χωρίς ράσο και χωρίς θεό, αυτός βροντοφωνάζει ενάντια στην ανηθικότητα της υφιστάμενης κοινωνικής τάξης, ενάντια στους αστούς, ενάντια στην υποκρισία των κομφορμιστών, ενάντια στην δεισιδαιμονία του λαουτζίκου, ενάντια στα προνόμια της ελίτ (στην οποία ανήκει και τα προνόμια της τα απολαμβάνει), ενάντια στον αργό ρυθμό της ιστορίας, ενάντια σε κάθε μορφή παρελθοντισμού, συντηρητισμού, παράδοσης, που τα εξομοιώνει με την κόλαση του Δάντη. 

Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2015

ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΣΤΙΣ 17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ;


Γράφει ο  Ελευθέριος  Αναστασιάδης

Το "πνεύμα της ελευθερίας", γαλλικό
μασονικό άγαλμα.
Υπάρχει ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα στην πόλη των Αθηνών, το οποίο περιβάλλεται από μία ιδιαίτερη ατμόσφαιρα την 17η ημέρα του μηνός Νοεμβρίου κάθε έτους. Αυτή η ιδιαίτερη ατμόσφαιρα, μεταφέρεται, ποικιλοτρόπως, και στα σχολεία όλης της επικράτειας.

Η ατμόσφαιρα αυτή συνίσταται από συναισθήματα, συγκινήσεις και ιδέες, που αφορούν την αόριστη και γενική ιδέα περί της ''ελευθερίας'', και τον αγώνα που υπέρ αυτής έδωσαν νεαροί φοιτητές.

Μέσα από αυτή την ατμόσφαιρα παγιώνονται δύο βασικές ιδέες της μοντέρνας παρακμής: 

Α) Η ελευθερία είναι ανώτερη του Αγαθού, ακόμη περισσότερο, η ελευθερία είναι το υπέρτατο  Αγαθό. 

Β) Οι άνθρωποι νέας  ηλικίας έχουν δίκιο σε ότι κάνουν και την ωριμότητα να κρίνουν.

Ως γνωστόν, για τον Πλάτωνα, το πρώτο χρέος της Πόλεως είναι να δημιουργήσει Αγαθούς πολίτες και μόνον μετά  ελεύθερους, αλλά και τότε, με μία ελευθερία που δεν θα καταλήγει σε ασυδοσία. Όσον αφορά την σύγχρονη ''λατρεία'' για ότι κάνουν οι νέοι(νεολαγνεία), με αυτά τα λόγια ο μεγάλος φιλόσοφος την κατέκρινε: «...Μετά περιφρονήσεως απέρριπταν την μετριοπάθεια, ως έλλειψη ανδρισμού [...] Την αυθάδεια αποκαλούν ευγενή ανατροφή και την αναρχία ελευθερία και την ασωτία μεγαλοσύνη και την αναισχυντία τόλμη[...] Ο Πατήρ έχει  συνηθίσει να κατέρχεται εις το επίπεδο των υιών του και να τους φοβάται και ο υιός να ίσταται εις το αυτό επίπεδο με τον πατέρα του, μη εντρεπόμενος, ουδέ φοβούμενος τους γονείς του[...] Ο διδάσκαλος φοβάται και κολακεύει τους μαθητές του και οι μαθητές περιφρονούν τους διδασκάλους και τους παιδαγωγούς τους [...] Ενώ οι γέροντες έρχονται στην ίδια θέση με τους νέους και όλο κάνουν αστεία και χαριεντισμούς, κατά μίμηση των νέων, για να μην δείχνουν ότι είναι αποκρουστικοί και αυταρχικοί[...]

Παρασκευή, 6 Νοεμβρίου 2015

ΤΟ ΓΚΡΕΜΙΣΜΑ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ

         
Άρθρο του Ιωάννη Αυξεντίου

Μέσα σε έναν γεωγραφικό χώρο άνθρωποι που αισθάνονται κοινωνία μεταξύ τους, εξαιτίας βιολογικής και  πολιτισμικής  συγγένειας, ζουν σύμφωνα με τον τρόπο που αυτοί θέλουν. Αυτή είναι η μακροκοσμική Εστία. Το σπίτι μας, στο οποίο διαμένει η οικογένεια μας είναι η μικροκοσμική  Εστία. Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι έξω από την Εστία μας, μαζεύονται 1000 πεινασμένοι και βασανισμένοι άνθρωποι και απαιτούν να μπουν μέσα. Εμείς τι θα κάνουμε; Ασφαλώς θα τους πούμε: «αυτό που θέλετε δεν γίνεται, πρέπει να φύγετε». Αν δεν φύγουν , τι  θα κάνουμε; Σεβόμενοι την γυναίκα μας, τα παιδιά μας, και τον τρόπο ζωής μας, θα προειδοποιήσουμε ότι θα τους ασκήσουμε βία. Αν  παρά ταύτα επιμείνουν , τότε  θα ασκήσουμε  βία  στους  ίδιους. Μέχρι εδώ λέω κάτι τρελό  ή  απάνθρωπο; Εάν αυτή η διαδικασία, στο πέρασμα της ιστορίας δεν εφαρμοζόταν, θα υπήρχε σήμερα πολιτισμός;  Δεν λέω, δυτικός πολιτισμός, αλλά  ο  οποιοσδήποτε πολιτισμός. Δεν θα υπήρχε τίποτα, εκτός από ένα περιβάλλον όμοιο με εκείνο που βλέπουμε σε κάποιες ταινίες του Χόλυγουντ, που μετά από μία πυρηνική καταστροφή, ομάδες αγριεμένων ανθρώπων τριγυρίζουν στην ερημιά και  κλέβουν ο ένας τον άλλο.

Κυριακή, 1 Νοεμβρίου 2015

ΧΡΗΜΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΣΜΑ


Γράφει ο Βαρώνος Μυνχάουζεν


μεσαιωνικά νομίσματα
Τι είναι αυτό, η αγάπη του οποίου είναι η πηγή όλου του κακού κατά τας γραφάς; Είναι μία ιδέα, και αυτή είναι η ιδέα της συναλλαγής. Όσο παραπάνω χρήμα έχεις τόσο πιο πολλές συναλλαγές μπορείς να πραγματοποιήσεις. Το άρθρο αν και ξεκινάει κάπως θρησκευτικά θα ασχοληθεί με οικονομικά. Η αρχή αυτή έγινε επειδή: η απληστία είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό του ανθρώπου που μπορεί να καταστρέψει μέχρι και το μέσο με το οποίο μπορεί να λειτουργεί η συναλλαγή το χρήμα, δηλαδή. Για αυτό πρέπει να κατανοήσουμε τι είναι το χρήμα και τι παθογένειες και αρρώστιες μπορούν να το πλήξουν, καθώς επίσης και την χρήση του νομίσματος.